مقالات

مهم ترین تفاوت پیچ استیل 316 و 316 L چیست؟

پیچ استیل 316

آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که مهم ترین تفاوت پیچ استیل 316 و 316l چیست؟ پاسخ به این سوال کار راحتی نیست. چرا که هر کدام از این مدل ها و ساختار ها، یک سری ویژگی های خاص دارند. امروز ما قصد داریم تا در مورد تفاوت پیچ استیل 316 و 316l با شما صحبت کنیم. البته که یک سری اطلاعات در مورد مزایای هر کدام از این انواع پیچ برای شما آماده کرده ایم. پس، اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

مهم ترین تفاوت پیچ استیل 316 و 316l

بیایید تا مقاله را با بررسی مهم ترین تفاوت پیچ استیل 316 و 316l شروع کنیم. استیل 316 یکی از رایج ترین انواع استیل های به کار رفته در ساخت پیچ به حساب می آید. خیلی از افراد این مدل از استیل را با نام استنلس استیل نیز می شناسند. جالب است بدانید که پیچ استیل 316 و پیچ استیل 316l، شباهت های زیادی با هم دارند.

مهم ترین تفاوتی که میان این دو مدل از انواع پیچ استیل وجود دارد، مربوط به مواد سازنده و تشکیل دهنده آنها می باشد. شما می توانید انواع این دو محصول را در پروژه های مختلفی به کار گیرید. مدل 316 کربن بیشتری داشته و مدل 316l کربن کمتری دارد. این عامل مهم ترین تفاوت پیچ استیل 316 و 316l به حساب می آید. البته که همین مسئله می تواند بر روی عملکرد کلی و نحوه استفاده این محصول هم تاثیر داشته باشد. شاید این مسئله کم اهمیت به حساب بیاید ولی، در شرایط مختلف می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. داشتن کربن کمتر می تواند کل خواص یک پیچ استیل را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید
گرید پیچ و مهره چیست ؟

مزایا، ویژگی ها و کاربرد های پیچ استیل 316

حال که در مورد مهم ترین تفاوت پیچ استیل 316 و 316l با شما صحبت کردیم، بیایید تا مزایا و ویژگی های پیچ استیل 316 را مورد بررسی قرار دهیم. این محصول با استفاده از کروم نیکل طراحی می شود. مولیبدن دو الی سه درصد کل این محصول را تشکیل می دهد. همین مسئله باعث می شود تا شما بتوانید آن را در موقعیت های مختلف به کار گیرید. از آنجایی که مولیبدن حاوی یک سری مواد خاص است، استفاده از آن می تواند مقاومت پیچ استیل را بالا ببرد. در نتیجه، شما با خیال راحت می توانید از این محصول در موقعیت های خطرناک استفاده کنید.

تفاوت پیچ استیل 316 و 316l

پیچ استیل 316 که با نام فولاد ضد زنگ 316 هم شناسایی می شود، می تواند در محیط های اسیدی کاربرد های زیادی داشته باشد. چرا که این محصول به راحتی آسیب نمی بیند. در لیست زیر، شما می توانید مهم ترین کاربرد های این محصول قوی را مشاهده کنید.

  • ساخت قطعات به کار رفته در کوره استیل
  • ساخت قطعات به کار رفته در موتور جت استیل
  • ساخت اتصال قطعات به کار رفته در محیط
  • طراحی و ساخت قطعات مخازن استیل
  • ساخت مبدل های مختلف

مزایا، ویژگی ها و کاربرد های استیل 316L

پیچ استیل 316L، یک سری ویژگی های کلیدی خاص دارد. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله به شدت مهم اشاره کردیم، این مدل از انواع پیچ استیل کربن کمتری دارد. همچنین، این محصول زیر شاخه مدل 316 معمولی است. داشتن میزان کربن خیلی کم باعث شده تا این محصول یک سری ویژگی های کلیدی و خاص داشته باشد. هنگامی که شما از این محصول استفاده می کنید، می توانید مقاومت نسبتا خوبی را دریافت کنید. مقاومت این محصول بالا تر از مدل های 316 است. به همین علت هم در موقعیت هایی که مقاومت پیچ استیل 316 کافی نیست، از 316L استفاده می شود.

بیشتر بخوانید
مشخصات فنی پیچ و مهره خشکه + استانداردها

البته که جدا از ساخت پیچ استیل، فولاد ضد زنگ 316l می تواند در ساخت انواع شیر آلات، اتصالات، لوله ها و میلگرد های مختلف هم کاربرد داشته باشد. این محصول به علت داشتن مقاومت بالا مشهور شده است. در لیست زیر، شما می توانید مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های پیچ استیل 316l را مشاهده کنید. همین کاربرد ها و موارد باعث شده اند تا شما بتوانید این محصول را در موقعیت های مختلف با خیال راحت به کار گیرید.

تفاوت پیچ استیل 316 و 316l

  • ساخت قطعات مربوط به صنایع تولیدی
  • اتصال قطعات مربوط به صنایع مواد غذایی
  • طراحی ابزار های به کار رفته در محیط های آزمایشگاهی
  • ساخت ابزار های مربوط به پتروشیمی و طراحی پالایشگاه ها
  • استفاده در شهر ها و پروژه های عمرانی مختلف
  • استفاده در پروژه های مربوط به استخراج نفت و گاز

نحوه تشخیص این دو مدل از انواع پیچ استیل

حال که مباحث مربوط به تفاوت پیچ استیل 316 و 316l و بررسی هر کدام از آنها به صورت جداگانه به اتمام رسید، بیایید تا به نحوه تشخیص آنها بپردازیم. بهترین راه موجود برای تشخیص این محصول استفاده از آزمایشگاه است. چرا که این دو محصول تفاوت های زیادی با هم ندارند. پیچ استیل 316l، همان پیچ استیل 316 معمولی است فقط مقدار کربن کمتری دارد. همین مسئله باعث می شود تا ویژگی ها و خواص آن تغییر پیدا کنند ولی، ویژگی های ظاهری این دو محصول تفاوت خاصی با هم ندارند.

البته، خرید از بهترین فروشگاه برای تهیه انواع پیچ استیل، از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت های زیادی هستند که در زمینه فروش انواع پیچ استیل فعالیت می کنند. برای خرید پیچ و مهره استنلس استیل، خرید پیچ hv و خرید پیچ و مهره استاد بولت، شما همیشه باید به دنبال استفاده از بهترین و قوی ترین شرکت های موجود در ایران باشید. راه های زیادی هم در جلوی پای شما قرار گرفته است که بهترین شرکت را شناسایی کنید و از خدمات کلی و جامع آن استفاده نمایید. از آنجایی که امروزه خرید اینترنتی و آنلاین انواع پیچ استیل محبوب شده است، توصیه ما به شما هم استفاده از روش های اینترنتی برای تهیه این محصول می باشد. حال که شما تفاوت پیچ استیل 316 و 316l را به خوبی درک کرده اید، با خیال راحت می توانید نسبت به خرید مدل ها و ساختار های مختلف این محصول به صورت اینترنتی اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید
مهمترین اطلاعاتی که برای آبکاری پیچ و مهره باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *