پیچ و مهره ها انواع مختلفی دارند. یکی از بهترین و کاربردی ترین آن ها پیچ و مهره استنلس استیل می باشد. پیچ hv و پیچ و مهره استاد بولت نیز مانند استنلس استیل بسیار پرکاربرد هستند. از این پیچ و مهره ها در صنایع گوناگون استفاده می شود. پیچ و مهره استنلس استیل در گریدهای مختلف تولید می شود. بیشترین کاربرد آن ها در صنایع دریایی و محیط هایی که از آب و هوای گرم و رطوبت بالا برخوردار هستند می باشد. چرا که مقاومت بالایی در برابر عوامل خورنده محیطی مثل گرما و رطوبت بالا دارند. قیمت پیچ و مهره استنلس استیل با توجه به انواع مختلفی که دارند متفاوت است.

استنلس استیل

انواع گوناگون پیچ و مهره

پیچ و مهره ها با توجه به جنس، آلیاژ و مواد تشکیل دهنده ای که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی چند مورد از کاربردی ترین آن ها می پردازیم:

شما میتوانید برای دریافت راهنمایی در هنگام خرید و یا دریافت به روزترین قیمت میتوانید با ما در تماس باشید.

فروشگاه پیچ و مهره پولادان سازه

لوگو سایت

پیچ و مهره سیلیکون برنز

سیلیکون برنز بیشتر با عنوان «برنز» شناخته می شود. پیچ و مهره های برنزی در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. به همین دلیل از آن به جای پیچ و مهره های ضد زنگ استفاده می شود. استحکام آن ها به حدی است که در برخی صنایع به جای اتصالات برنجی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل شباهت بالای رنگ آن به مس، در بعضی از پروژهای نجاری از آن استفاده می شود. گفتنی است که ایراد اصلی پیچ ها و مهره های برنزی قیمت بالای آن ها می باشد.

بیشتر بخوانید : برای اطلاعات بیشتر درباره انواع پیچ های نفت ، گاز و پتروشیمی وارد شوید 

پیچ ها و مهره های فولادی

از رایج ترین مواد تشکیل دهنده اتصالات از جمله پیچ و مهره ها فولاد می باشد. پیچ و مهره فولادی همانند پیچ و مهره استنلس استیل به صورت های مختلف در بازار یافت می شود. به طور معمول پیچ و مهره های فولادی در 4 گرید در بازار یافت وجود دارند. این گریدها عبارتند از گرید 2، 5، 8 و فولاد آلیاژی. شایان ذکر است که به جز گریدهای ذکر شده گریدهای دیگری از جنس فولادی وجود دارند ولی بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. از اتصالات فولادی بیشتر در برابر خوردگی های گالوانیزه استفاده می شود.

پیچ و مهره برنجی

پیچ و مهره برنجی یکی دیگر از انواع اتصالات است. برنج در واقع ترکیبی از آلیاژهای مس و روی می باشد. جنس اتصالات برنجی در برابر خوردگی و جریانات الکتریکی مقاومت بالایی دارد. از اتصالات برنجی بیشتر به خاطر ظاهری که دارند استفاده می شود. لذا استفاده از آن در صنایع مختلف با محدودیت هایی روبروست. چرا که جنس این اتصالات تا حدودی نرم است.

فولاد آلیاژی

از محکم ترین پوشش های مربوط به اتصالات، پوشش فولاد آلیاژی است. آلیاژ فولاد به کار رفته در متریال آن بسیار با کیفیت است و نسبت به بقیه بیشتر تحت حرارت قرار می گیرد. اصولا بر روی آن ها هیچ پوششی طراحی نمی شود و بسیار هم شکننده هستند.

پیچ و مهره آلومینیومی

آلومینیوم فلزی است که دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. علاوه بر آن از وزن کمی برخوردار است و همچنین ذاتا نرم است و در برابر خوردگی ها مقاوم می باشد. در اتصالات آلومینیومی آلیاژهای مختلفی به کار می رود. در جهت استحکام بیشتر آن ها از عناصری مثل منگنز، منیزیم، روی، مس، سیلیکون و … استفاده می شود.

پیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره ضد زنگ همانطور که از نام آن پیداست در برابر عوامل رطوبتی مقاوم هستند و تحت هیچ شرایطی زنگ نمی زنند. از پیچ و مهره های ضد زنگ در صنایع گوناگون مانند هوافضا، نظامی، ساخت و ساز، پروژه های صنعتی و … استفاده می شود. پیچ و مهره استنلس استیل یکی از انواع همین پیچ و مهره ها تلقی می شود.

قیمت پیچ و مهره استنلس استیل

بیشتر بخوانید : در صورتی که به پیچ و مهره خودروسازی نیاز دارید وارد شوید 

کاربردهای پیچ و مهره استنلس استیل

پیچ و مهره استنلس استیل را از نظر دوام و مقاومت به هیچ وجه نمی توان با انواع فولادی مقایسه کرد. با توجه به این، در تمامی صنایعی که نیازمند کارایی محصولات محکم و مقاوم در برابر خوردگی باشند پیچ ها و مهره های استنلس استیل بیشترین کاربرد را دارند. از جنس استیل پیچ و مهره ها کارایی های زیادی به عمل می آید. بیشتر در صنایع مربوط به امور نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که اتصالات در این صنایع بیشتر در معرض خوردگی هستند و تنها مورد جوابگو در این صنعت ها نوع استیل پیچ و مهره ها می باشد.

همانطور که قبلا هم بیان شد اتصالات استیل در انواع مختلف با گریدهای متفاوت در بازار وجود دارند. در ادامه به معرفی پرکاربردترین آنها می پردازیم:

شما میتوانید برای دریافت راهنمایی در هنگام خرید و یا دریافت به روزترین قیمت میتوانید با ما در تماس باشید.

فروشگاه پیچ و مهره پولادان سازه

لوگو سایت

پیچ و مهره استیل 316

بعد از گرید 304 گرید 316 دومین گرید پرکاربرد پیچ و مهره استنلس استیل قلمداد می شود. جالب است بدانید که ساختار این گرید با گرید 304 شباهت های زیادی دارد. تفاوت آن با 304 در این است که در ساختاری که دارد برای سختی بیشتر تا 2 درصد مولیبدنیوم اضافه می کنند. وجود این عنصر در اتصالات 316 سبب می شود که از مقاومت بالایی در برابر محلول های کلرید برخوردار باشند. از این پیچ و مهره و به طور کلی از نوع استنلس استیل در صنایع دریایی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر کلرید دارند استفاده می شود.

پیچ استنلس استیل

فرق استنلس استیل 316 با 316L

میزان کربن به کار رفته در این دو گرید تفاوت اصلی آن ها به شمار می رود. گرید 316 از 0.3 درصد و گرید 316L از 0.016 درصد کربن برخوردار هستند. اگر بخواهیم از نظر عملی آن ها را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که گرید 316L چکش خوارتر و نرم تر است. همچنین از مقاومت بالاتری در مقابل زنگ زدگی و حرارت برخوردار است.

استیل 310

گرید 310 پیچ و مهره استنلس استیل از نظر متریال شباهت بالایی به گرید 316 دارد. آن ها بیشتر در عناصر کروم و نیکل به کار رفته در متریالشان تفاوت هایی دارند. گرید 310 حدودا 8 درصد از کروم و نیکل بیشتری برخوردار است. همچنین در ساختار آن ها مولیبدنیوم به کار نرفته است. درصد بالای کروم و نیکل موجود در گرید 310 سبب مقاومت بالای آن در دمای بالا در برابر اکسید شدن می شود. به همین خاطر از گرید 310 بیشتر در زمان هایی که دمای کار بالا باشد استفاده می شود.

پیچ و مهره استنلس استیل 304

استنلس استیل با گرید 304 یکی از اتصالات قوی و مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد. همچنین دوام زیادی در برابر اسیدهای اکسید کننده دارد. از این اتصالات بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که دارای آب و هوایی مرطوب هستند. البته ناگفته نماند که پیچ و مهره استنلس استیل با گرید 304 در محیط هایی که محلول کلرید مثل نمک قرار دارد دچار خوردگی می شود. از این نوع اتصالات بیشترین استفاده در سراسر جهان به عمل می آید. در مواد تشکیل دهنده آن 16 الی 24 درصد کروم، تا 35 درصد نیکل و همچنین کربن و منگنز وجود دارد. از معروف ترین انواع این پیچ و مهره می توان به نوع 304 گرید 18-8 اشاره کرد. در تشکیل دهنده آن می توان به 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل اشاره کرد.

شما میتوانید برای دریافت راهنمایی در هنگام خرید و یا دریافت به روزترین قیمت میتوانید با ما در تماس باشید.

فروشگاه پیچ و مهره پولادان سازه

لوگو سایت

قیمت پیچ و مهره استنلس استیل

پیچ و مهره استنلس استیل با توجه به انواع گریدهایی که دارد از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار است. در این پیچ و مهره ها مواد و متریال مختلفی به کار رفته است. تفاوت آن ها با جنس فولادی نیز در همین متریال می باشد. مواد به کار رفته در آن ها و میزانی که دارند سبب شده که به گونه های مختلف با نام ها و گریدهای گوناگون تقسیم شوند و از این رو از قیمت های متعددی برخوردار هستند.

پیچ استنلس

پیچ و مهره استیل A2 و A4

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دو گرید 304 و 316 پیچ و مهره استیل از کاربردی ترین اتصالات هستند. جالب است بدانید که این دو نوع به ترتیب به نام های A2 و A4 نیز خوانده می شوند. علت این نام گذاری آن ها علائمی هستند که در سطح داخلی این پیچ و مهره ها نوشته شده اند. در واقع این نام ها کوتاه شده  A470 و A270 هستند. در ادامه به بررسی اجزای این نام ها می پردازیم:

A: آستنیته بودن

A2: آستنیته نوع 2

A4: آستنیته نوع 4

در واقع آستنیته به یک فرایند حرارتی اطلاق می شود که در جریان آن دانه هایی که فلزات را تشکیل می دهند کوچکتر می شوند و مقاومتشان بالاتر می رود. عدد 70 هم که در ادامه این علائم آمده تعیین کننده تنسایل 700 مگاپاسکال می باشد.