مقالات آموزشی

پیچ اتاقی چیست

پیچ اتاقی که بسیاری از مردم آن را با نام‌های پیچی با گل و یا کلگی نیز می‌شناسند یکی از پرطرفدارترین انواع پیچ‌ها است. این پیچ به دلیل طراحی خاصی که دارد اغلب در ایجاد اتصال‌هایی بر روی بدنه‌های چوبی کاربرد دارد. به دلیل تقاضای بالا توسط شرکت‌های ارائه دهنده پیچ و مهره طبق استاندارد پیچ اتاقی ساخته می‌شوند.از همین رو ما در گروه پولادان سازه در مقاله ای بیان خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

پیچ اتاقی چیست؟

پیچ های اتاقی در ابتدا با هدف ساخت اتاقک‌های چوبی کامیون‌های طراحی و تولید شدند. به همین دلیل در بین عموم مردم با نام پیچ اتاقی شناخته می‌شوند. طریقه استفاده از آن‌ها به این صورت است که پیچ را برای اتصال دو قطعه استفاده کرده و از مهره‌ای در سمت دیگر آن برای چفت کردن کمک می‌گیرند. امروزه این نوع از پیچ‌ها توانسته‌اند در بسیاری از زمینه‌ها مثل خودرو‌سازی توجه مهندسین را به خود جلب کنند. به همین دلیل در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی ساخته شده و در بازار به فروش می‌رسند.

انواع پیچ اتاقی

تولید پیچ اتاقی به دلیل تقاضای بالای بازار با تنوع بالایی صورت می‌گیرد. به این معنا که امروزه خریداران می‌توانند انواع مختلفی از این محصول را در بازار پیدا کرده و خریدی متناسب با نیاز خود انجام دهند. انواع پیچ اتاقی را می‌توان طبق جنس و یا ابعاد آن‌ها طبقه‌بندی کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید حتما شرایط کاری خود را سنجیده و پیچی با جنس و اندازه مناسب را انتخاب کنید. پیچ اتاقی آهنی و پیچ اتاقی استیل از جمله پرکاربردترین نوع این دسته از محصولات بوده و مقاومت و استحکام بالایی در حین کار از خود نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
توضیجاتی در مورد تنش تسلیم و استحکام کششی پیچ و مهره ها

استاندارد پیچ اتاقی

پیچ اتاقی طبق تمامی محصولات باکیفیت بر اساس استانداردهای مطرح جهانی طراحی و ساخته می‌شود. در نتیجه کاربران می‌توانند با خیال راحت محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. استانداردهای بین‌المللی ISO 8678 و DIN 603 مهم‌ترین استاندارد پیچ اتاقی موجود در بازار محسوب می‌شوند.

پرکاربردترین ابعاد پیچ اتاقی در صنایع مختلف پیچ‌هایی با طول ۱ تا ۲۰ سانتی‌متر و قطر ۰.۵ تا ۱.۶ سانتی‌متر هستند. علاوه بر آن پیچ‌های اتاقی با گرید ۴.۶ نیز در دسته پرطرفدارترین پیچ‌های این دسته قرار می‌گیرند.

 

 

قیمت پیچ اتاقی

قیمتی که در حین خرید پیچ اتاقی توسط فروشنده گفته می‌شود به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال جنس، کیفیت ساخت، ابعاد، برند تولیدی و بسیاری موارد دیگر از این قبیل می توانند در تعیین قیمت پیچ اتاقی تاثیرگذار باشند. توصیه می‌کنیم برای داشتن خریدی باکیفیت حتما به شرکت‌های معتبر فروش پیچ و مهره مراجعه کنید.

جهان پیچ یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده پیچ اتاقی تهران بوده و شما می‌توانید با خیال راحت خریدی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب و ایده‌آل داشته باشید. توجه کنید که خرید محصولی بی‌کیفیت ولی ارزان به دلیل نیاز به تعویض پی در پی و تعمیر در طولانی مدت سبب خواهد شد تا هزینه بیشتری را متحمل شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *